Aktualności

5 zdrowych nawyków żywieniowych, które wdrożysz u siebie już dziś

5 zdrowych nawyków żywieniowych, które wdrożysz u siebie już dziś

Dodawaj warzywa i owoce do posiłków

To najprostszy sposób, by zacząć jeść zdrowiej: porcja świeżych warzyw lub owoców zwiększy wartość odżywczą i wzbogaci smak każdego dania. Wystarczy posypać pizzę kilkoma garściami rukoli, wybrać carpaccio z buraka w ramach przystawki, a deser uzupełnić sezonowymi owocami, by wraz z pysznym posiłkiem dostarczyć sobie cennych witamin i minerałów. Znakomitą propozycją są także sałatki, które po dodaniu porcji białka – mięsa, ryb, owoców morza lub nabiału – oraz aromatycznego dressingu łączą walory prozdrowotne z doskonałym smakiem.

Ogranicz spożycie mięsa

Wyniki najnowszych badań nie pozostawiają wątpliwości: redukcja ilości mięsa w codziennym menu wpływa korzystnie na pracę serca, układu krążenia, zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy i insulinooporności. Nie namawiamy Cię przy tym do całkowitej rezygnacji z mięsa – efekty przynosi już ograniczenie jego ilości, np. eliminacja go w jednym posiłku dziennie lub jednym dniu tygodnia. Wykorzystaj tę okazję, by odkrywać nowe smaki: sprawdź nasze propozycje pełnych dobroci dań wegetariańskich!

Zamień mąkę pszenną na orkiszową

Przez wiele lat zapomniany, orkisz triumfalnie powraca dziś na nasze stoły. Duża w tym zasługa jego właściwości odżywczych: to pradawne zboże jest wartościowym źródłem manganu, fosforu, magnezu czy witaminy B3, zawiera także znacznie więcej białka w porównaniu do podstawowej odmiany pszenicy. Orkiszowe wypieki ujmują także wyjątkowym smakiem – w Margericie poznasz go, zamawiając pizzę na orkiszowym cieście.

Rozsmakuj się w rybach

Nie tylko ze względu na ich apetyczność, ale także na wysoką zawartość kwasów omega-3: EPA i GHA. Składniki te należą do grupy tzw. niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), które – jak sama nazwa wskazuje – są konieczne do zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia, ale organizm nie wytwarza ich samodzielnie. Musimy więc dostarczać ich sobie w żywności. Tłuste ryby takie, jak łosoś czy tuńczyk, należą do ich najlepszych źródeł; mięso ryb zawiera ponadto jod, selen, fosfor i wiele innych dobroczynnych składników. Warto delektować się nimi przynajmniej raz w tygodniu.

Jedz różnorodnie

Aby przyswoić sobie komplet składników odżywczych, komponując codzienne menu należy stawiać na różnorodność dań, bazując przy tym na nieprzetworzonych składnikach. Dobrym przewodnikiem jest tu wzrok: widok kolorowego talerza pełnego świeżych produktów jest zapowiedzią pełnowartościowego posiłku. W Margericie masz ich pod dostatkiem: stek z polędwicy wołowej z grillowanymi warzywami, tortille wypełnione soczystym kurczakiem i chrupiącą sałatką, wegetariański talerz rozmaitości… Przed Tobą szeroki wybór nowych smaków – na co zdecydujesz się dzisiaj? Sprawdź nasze menu!

Czytaj podobne

Pizza pod niebieskim niebem?
Aktualności

Pizza pod niebieskim niebem?

3, 2, 1... Ogródek czas start! Macie ochotę na pizzę i zimne piwo na świeżym powietrzu? Zapraszamy!

Godziny otwarcia w weekend majowy
Aktualności

Godziny otwarcia w weekend majowy

Macie już plany na majówkę? Spędźcie ją z naszą pyszną pizzą!

Makaronowe love - tydzień I
Promocje

Makaronowe love - tydzień I

Ach, kto nie kocha spaghetti? Wpadajcie do Margerity w dniach 8-15 kwietnia i spróbujcie nowych makaronowych propozycji!

Margerita
Margerita Restaurant & Pizza
ul. Cechowa 8, 43-300 Bielsko-Biała
Godziny otwarcia
Poniedziałek: 12.00 - 20.00
Wtorek - Czwartek: 11.00 - 21.00
Piątek - Sobota: 11.00 - 22.00
Niedziela: 12.00 - 20.00
© 2021 Margerita Restaurant & Pizza. All Rights Reserved.